اگر جای مسئولین داشگاه بودید چه می کردید؟

۰۷ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۲ کد خبر : ۴۱۵۳ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۷۶۰

 

 اگر جای مسئولین دانشگاه بودید  چه می کردید؟

 

هدف واقعاً اصلاح است و نقطه نظرات شما عزیزان برای هیات رئیسه بسیار ارزشمند است  لطفا واقع بینانه با در نظر گرفتن محدودیت های دانشگاه  اگر جای مسئولین دانشگاه بودید چه می کردید؟

 


۱۲ رای

نظر شما :

N ۰۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۲
سلام اگر بنده جای مسئولین دانشگاه بودم برداشتن ۲۳ واحد را اجباری نمی کردم. چون این قضیه به لحاظ اجتماعی تبعاتی به همراه دارد. برای برخی شاید تفاوت نکند اما به عنوان مثال برای اساتید خانم که دارای فرزند کوچک هستند و بیشتر وقت خود را بایستی با آن ها بگذرانند این امر بسیار مشکل زاست. چرا که نبود مادر در کنار آن ها مشکلات روحی برای کودک در پی دارد که در سالهای آتی گریبانگیر خانواده و جامعه می گردد. مگر نه این است که اساتید دانشگاه بایستی تربیتی به مراتب بهتر نسبت به سایر مادران داشته باشند. شما با این اجبار بنیان تربیتی و خانواده را مخدوش می کنید و به مراتب در عواقب ناشی از این امر شریک خواهید بود.
محسن ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۳
اگر جای مسئولین دانشگاه بودم،با توجه به کم بودن فضای آموزشی تعداد دانشکده های فنی را بیشتر می کردم و دانشکده های بیشتری می ساختم. در ضمن سالن غذاخوری جدیدی به صورت شیک،مدرن ومجهز افتتاح می کردم که تمامی اساتید و کارمندان و دانشجویان در ان بتوانند آزادانه غذا بخورند. مورد سوم سعی می کردم دانشگاه را جامع کنم.تا بر اعتبار و شهرت آن افزوده شود. مورد بعدی؛سعی می کردم تا از چهره های شاخص که اساتید مجرب در کشور هستند برای تدریس در دانشگاه در رشته های گوناگون مخصوصا رشته های فنی دعوت کنم. مورد چهارم دانشجویان و اساتید را به اردوهای آموزشی و بازدید از صنعت،نیروگاه ها و پتروشیمی ها،پالایشگاه ها می بردم تا برایشان با صنعت و هم دروسی که خوانده اند ارتباط بیشتر و بهتری بتوانند برقرار کنند.
اچ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۱
شرایط فعلی از بعد مدیریت و سلامت خدت رو شکر بسیار خوبه و شاید بهتر از نقطه نظرات بنده هم جزو برنامه هاشون باشه با اینحال بدلیل جذابیت موضوع اضهار نظر میکنم: بنده به کیفیت علمی بها میدادم نه کمی و برای جذب دانشجو بجای بها دادن به دانشجو به کارمندان واحد بها و انگیزه میدادم چرا که خوشرویی کارمندان بدون تردید بیشتر باعث جذب خواهد شد تا مسائل دیگر. در بحث استادان هم نظارت را قوی تر میکردم تا نمانند برخی که با دادن شماره و نمره و .... شان استادان را زیر سوال ببرند و ...
طباطبایی ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰
اگر جای اقای دکتر قاضی مغربی بودم سعی می کردم ایجاد کیفیت در دانشگاه را در دستور کار دانشگاه قرار می دادم. به عنوان مثال استانداردهای آموزشی و پژوهشی را در دانشگاه حاکم می کردم . به رعایت ساعات مقرر تدریس اعضای هیات علمی وفق مقررات وزارت علوم (نه بیشتر و نه کمتر) توجه می کردم و توجه می کردم که در دانشگاهی که اعضای هیات علمی آن به واسطه دستور مکانیکی بایستی بیش از مقررات تدریس کنند عدم رضایت برایشان ایجاد می گردد و کیفیت تدریسشان کاهش می یابد و... به طور کلی توجه به معیارهای مورد تاکید وزارت علوم و حتی خود دانشگاه می تواند باعث افزایش کیفیت کار گردد و عدم توجه به آن منجر به نارضایتی اساتید و کارکنان و دانشجویان می گردد . کیفیت را بایستی بیش از گذشته توجه کرد. با آرزوی موفقیت بیش از پیش
ش ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۱
اتوماسیون اداری در همه زمینه ها دارای مهندسی فوق العاده غلط،وقت گیر و..... اگر جای مسئولین داشگاه بودم دانشکده ها را آنقدر مستقل می کردم تا دانشجو فقط برای رفتن به منزل از دانشکده خارج شود.دانشگاه این پتانسیل را دارد.شما خوب می دانید اتوماسیون غلط چقدر عواقب روانی ،مادی،اخلاقی و شرعی دارد. اگر جای مسئولین بودم پستهای طویل المدت کارکنان را مهر پایان می زدم چرا که خود باعث فساد است. در نظر داشته باشید مسئول یعنی کسی که پاسخگو است.اگر زیر دستی خلاف می کند اول در خودتان دنبال علت بگردید.
م ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۱
با سلام در مورد برگزاری امتحانات من اگر جای مسئولین بودم امتحانات را در سالن برگزار میکردم این کار چند حسن دارد امتحانی که مثلا باید در 10 تا کلاس با زمان 120 دقیقه برگزار بشه و 10 مراقب نیاز داره اگر در سالن باشه میشود با 5 الی6 مراقب برگزار کردن و مراقب ها به نوبت میتوانند استراحت کنند و اگر کسی دیر امده دیگر نگرانی از کمبود مراقب نیست و تاخیری در برگزاری جلسه انفاق نمیوفتد.میزان تقلب کمتر میشود چون وقتی در کلاس برگزار میشود شما حساب کنید یک فرد 120 دقیقه از32 دانشجو باید مراقبت کند بدون استراحت و متاسفانه برخی اجازه تقلب میدهند که این اتفاق در سالن نمیوفتد چون تعداد مراقب ها بالاست مهر زدن و امضا جمع کردن هم به راحتی انجام میشود چون همه دانشجویان در یک جا هستند.این کار در چندین دانشگاه در حال انجام است. کیفیت بالا،تقلب کمتر و فشار کاری کمتر
پاسخ مدیر سایت ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰
t ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۲:۲۰
سلام یک عنایتی هم به اساتیدحق التدریس مظلوم داشته باشیدکه خدای ناکرده گرفتارعذاب الهی نشود
غزال ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰
اگر جای مسئولین دانشگاه بودم در مورد ابتدائی ترین مسائل دانشگاه اطلاعات داشتم . من به خاطر اشتباهات و عدم اطلاعات مسئولین دچار مشکلات بسیار زیادی شدم . هیچ یک از کار کنان این دانشگاه به هیچ عنوان به فکر دانشجو نیستند و احساس مسئولیت ندارند. ای کاش در قبال شهریه هنگفتی که دریافت میشود اندک خدماتی هم ارائه میشد.
d ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۸
دانشگاه در منطقه بسیار خوبی قرار دارد رستوران خوب در محوطه دانشگاه است که بلااستفاده مانده و میشود به عنوان یک منبع درآمد زا به آن نگاه کرد
پاسخ مدیر سایت ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۶

با سلام وتشکر

d ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۱۵
باتشکر از مدیریت محترم دانشگاه جناب دکتر قاضی مغربی و نظرسنجی دانشگاه،برخی پیشنهادات ذیل جهت بهبود آموزش و درآمد زایی واحد ارایه می گردد: ۱-تدریس درس کارآفرینی و نحوه نگارش طرح توجیهی در دروس علوم انسانی و فنی که به شدت ضروری است. ۲-با توجه به نزدیکی واحد به نمایشگاه شهر آفتاب ،عقد قرارداد درحوزه مشاوره های مدیریتی در برگزاری نمایشگاه های مختلف ۳_نزدیکی واحد به فرودگاه امام خمینی ره ،وعقد قراردادهای کار دانشجویی و مشاوره های مدیریتی درحوزه اصلاح تشکیلات و روشها و مدیریت استراتژیک،همچنین جذب و تبلیغات درراستای بین المللی کردن واحد ۴_نزدیکی واحد به حرم امام خمینی ره،عقد قراردادها ی مشاوره مدیریتی وفنی درراستای مدیریت و کنترل ها و ساخت و ساز های فنی حرم امام ره ۵_نزدیکی واحد به بهشت زهرا ،عقد قرارداد کار دانشجویی و مشاوره مدیریتی درراستای بهبود سیستم اداری سازمان بهشت زهرا ۶-رستوران مرکزی واحد می تواند به عنوان یک مرکز تهیه غذا و رستوران مدرن ،برای واحد درآمد زا باشد اما مدتی است بصورت بایر باقی مانده است ۷_همسو کردن فعالیت های انجمن های علمی و آموزش و اساتید جهت کاربردی کردن دروس تئوری به ویژه درحوزه علوم انسانی ۸_با همراهی اساتید جوان وبه روز مدیریتی وفنی ،شرکت های دانش بنیان مشاوره مدیریت،حسابداری،حسابرسی و فنی تشکیل شود تا با سایر بخش ها به ویژه شهرک های صنعتی نزدیک واحد همکاری نمایند تا برای واحد درآمد زایی باشد ۹_نزدیکی واحد به پالایشگاه نفت تهران،و کارخانجات صنعتی ،قراردادهای کاربردی مشاوره مدیریتی می تواند موجب درآمد زایی باشد ۱۰-فضای بایر و سبز اطراف دانشگاه محل مناسبی برای ایجاد غرفه های دانشجو یی برای فروش خدمات ،صنایع دستی و یک کسب و کار بسیار کوچک و درآمد زایی برای دانشجو یان واحد مفید است. با آرزوی تعالی روزافزون برای واحد یادگار امام ره و مدیران محترم.
پاسخ مدیر سایت ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۶

با سلام وتشکر فراوان از جنابعالی

A ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۳
برای من خیلی جالب است دانشگاهی با اعتبار و گستره عملکرد یادگار امام برای دانشجویان هیچ گونه دسترسی به اینترنتی قرار نداده است یا حتی یک سرور داخلی برای انتقال فایل بین دانشجویان این واحد البته باید به پوشش ضعیف آنتن دهی اپراتور های تلفن همراه در محیط دانشگاه هم اشاره کرد
پاسخ مدیر سایت ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۳